tittitherese.blogg.se

Om livet och levernet på bondvischan. Om djurena, studierna och ja, livet helt enkelt.

gissa vad jag gjorde..

Idag ringde väckarklockan 6.30 prick.. Jag var jättesömnig. är ju ingen morgonmänniska precis. Ute var det mörkt och jävligt..
Men hurtiga jag kastar benen över sängkanten, sköter hönsena och fixar i väg mej till skolan som skulle börja 8.15.
Det är en bit att köra också.
Nå, väl ditkommen säger mina klasskompisar att jag inte behöver vara på plats idag, då jag jobbar som närvårdare.. VAFAN ! Jag skulle ha kunnat vända andra sidan till och dra täcket upp över öronen istället för att stiga upp.. UJ så jag blev tjurig.. Hur hade jag sådan nollkoll på situationen? ( Tyvärr är det där en egenskap jag har. Jag har alltför ofta nollkoll..)
 
Men inget så dåligt att man inte kan få ut nåt bra av det.. Jag körde hem via butiken. Svängde in och hälsade på vid en praktikplats där jag praktiserade i maj. Har tänkt många gånger att jag skall fara men NU hade jag ju tid över.
Så kom jag hem, satte igång med att städa i hönshuset, satte även hönsgården i vinterskick, så det bara är att släppa dit hönsen på våren.
Jag lagade maten färdig och jag moppade golven.. Sedan tog tiden liksom slut.. Jag hade tänkt att jag skulle läsa till tenten som är nästa vecka.. Men imorgon kan jag konsentrera mej på det då det andra är fixat.
Nu iväg på kvällsskift, sedan hem och njuta av fredagens obligatoriska : bastu med dopp..
Och så ledigt både på lördag och söndag... Milde Moses!!
 
Trevligt veckoslut !!
Titti
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Jessi
skriven :

Kom nu o hälsa på oss också något varv :) Kram!!

Svar: joo, jag kommer, (hoppas inte för att jag igen kört till skolan i onödan :) )!!kram!
Titti

2 mamma
skriven :

fin bild

Svar: jag tror det är Amanda som tagit den..
Titti