tittitherese.blogg.se

Om livet och levernet på bondvischan. Om djurena, studierna och ja, livet helt enkelt.

gott och blandat

Nu blir det ett sammelsurium av allt möjligt..
 
Jag blev så glad när den yngsta ungen plötsligt klev in genom dörren, en torsdagkväll. I vanliga fall kommer hon hem på fredagen.
 
Hönsena har äntligen fått vett i huvudet, dom väntar på att komma in, istället för att springa åt alla håll då man öppnar dörren till hönshuset.
 
 
Fick godkänt i kielihuollontentti , bara en etta, men godkänt.. det var rätt så svårt för mej som varken kan gramatik eller har finska som modersmål. nu är det bara resten av de 3 åren kvar !!  suck....
 
På jobbet är det häftigt att se då en patient berättar på fullt allvar att hen nog varit  till Moskva (under förmiddagen) , och vädret där var höstigt.. Resan gick i arbetets tecken. När jag frågade att hur slapp du dit så fort, jag har inte märkt att du har varit borta, såg hen på mej, med glimten i ögat ( och en min som sade att allt tror du på!
(Jag spelade ju med i dramat)) och svarade att dom där flygande tefaten är ganska snabba... :) Härligt!
 
Köpte jättegoda suchi från fiskbutiken på väg hem. Det skall jag göra oftare..
 
Väntar på ledigt veckoslut.. Det är jättelänge sedan jag hade ett helt veckoslut ledigt, eller ens 2 dagar efter varann..
 
Att sådant ..
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: