tittitherese.blogg.se

Om livet och levernet på bondvischan. Om djurena, studierna och ja, livet helt enkelt.

hjärnkapasitet, tack

När man är över 40, så ska man inte mera gå i skola. Så är det. Det är därför man efter grundskolan förväntas gå endera i gymnasiet eller någon yrkesskola, och senast efter gymnasiet i 19 års åldern skall man gå sin yrkesutbildning.
Har man lite hjärnkapasitet kvar efter det, kan man kanske ännu i 30 års åldern läsa till sej ett annat yrke. Men när man fyllt 40 har alla tågen gått. Man lär sej inget.
Idag i skolan hade vi anatomi. Det handlade så vitt jag förstår om horminer, och om hur de sugs upp i kroppen, av vad och när. Om hur blodsockret trappas upp och ner och av vad.
Det fanns väldigt fina ord med, glukemi, glutelys?? gluteneogetolyt?? Och annat som inte låter klokt. (alltså detta var inte de rätta orden, men de lät ungefär så där..) Så länge läraren ritade upp systemet fattade jag det, kanske jag gör det ännu, i bästa fall. Men dom där ordena hör fan till.
Hur i herrans namn skall jag ro detta projekt i land..
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 mamma
skriven :

det kommer nog att gà bra. fòrstàr att med alla konstiga ord sà blir man tokig, en lite minne har du vàl kvar. sàg till dig sjàlv att detta klarar jag med en dans. kramar

Svar: tack mamma <3ska försöka tänka så!!! :)
Titti