tittitherese.blogg.se

Om livet och levernet på bondvischan. Om djurena, studierna och ja, livet helt enkelt.

hösten är kommen

..hör stormarna fly eller gny eller hur sången nu gick.
Det är höst. Punkt.
Det blåser som bara den, och regnet öser ner vågrätt.. vattnet i potten är skitkallt, fast inte en grad kallare än förra veckan. Konstigt.
Tur att strömmen inte for medan det blåste som värst och det var eld i pannan. Det är min stora skräck att strömmen ska fara då. Jag vet inte hur jag skulle fixa att släcka elden och lufta pumpar och gud vet  allt man måste ta sej till på nolltid i sådanafall, i kolmörker dessutom. Jag har haft tur och gubben har varit hemma sådana gånger det hänt. De som bor i höghus vet nog inte hur enkelt de har det..Vedeldning skall man nog vara smått galen för att ha !!
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 mamma
skriven :

hòsten har kommit hòr stormarna gny! svanen tar avsked, och svalorna fly.
de sista septemberdagarna heter sàngen. se du har en fin sàngbok. vàr sàngbok av selim segerstam som jag hade i skolan

Svar: vilket minne du har!! :) <3
Titti

2 mamma
skriven :

tyvàrr inte men en bra sàngbok

Svar: :)
Titti