tittitherese.blogg.se

Om livet och levernet på bondvischan. Om djurena, studierna och ja, livet helt enkelt.

io sono vecchia...

Där tog  mina italienska kunskaper slut..
 
Men jag känner mej gammal. Vet ni vad jag gjorde idag? Jo, jag beställde mina första "moniteho" glasögon.. Alltså mommoglasögon.
Har velat ha sådana utan bågar, och nu blir det sådana..Så att säkert alla ögonpåsar och skrynklor syns, det har varit ganska behändigt att gömma sej bakom glasögonen..
 
Jag har märkt på senare tid, att för att läsa tidningen, så måste jag ta av mej glasögonen för att se något, eller jag ser ju nog, men suddigt. Ser inte att ta ut stickor från fingret mera tex.
 
Ville nu bara dela med mej av ålderdomens fröjder med er !
Nu, läxor, sedan bastu+dopp.. Imorgon och på söndag morgontur. Herregud, jag hade glömt, på söndag även kvällstur..Att sådant..
Trevligt veckoslut!
Titti
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 mamma
skriven :

vàlkommen till klubben

Svar: tack :)
Titti