tittitherese.blogg.se

Om livet och levernet på bondvischan. Om djurena, studierna och ja, livet helt enkelt.

JIIHAA !!

Detta läses bäst med kattstora bokstäver, så försök leva er in i känslan här nu, tack.
Igårkväll stannade då farbror Polisen mej och tyckte att min bil såg väldigt obesiktad ut.. Surprise Surprise. Inte att undra på, den var väldigt obesiktad. Men märkväl, dock med bara 2 månader. Värre har det varit, mycket värre, många gånger.
Jag erkänner mej som en dålig bilbesiktare. Mina bilar har alltid något jävla fel, som gör att besiktingen blir bautadyr, eftersom i stortsett varenda plåt och skruv skall bytas för att man alls vill fara till någon besiktning.
 
Nå, jag var ju hela tiden på väg, eftersom min arbetsväg är  rätt så lång och jag VET att vägavsnittet kryllar av poliser. Men hur det nu alltid kommer sej, så får jag inte det gjort förrän det VERKLIGEN är på tiden.
 
Idag morse ringde jag besiktningen, fick tid och efter det försökte jag frebrilt hitta en bilservice som kunde ta emot Tyjje med kortvarsel, typ med det samma.. Sådana platser finns bara inte, väntetiden är 2-3 veckor. PUNKT.
( Så om du funderar på vad du vill göra som stor så är bilservare ganska bra.)
 
Nåväl, jag styrde kosan mot besiktningen, Tyjje blev hårt prövad, men jag uppmuntrade och stödde allt vad jag hann. Och nu kommer avsnittet där du ska använda megabokstäverna : HAN SLAPP IGENOM BESIKTNINGEN !!!
Kan ni fatta?? Detta har ALDRIG hänt nångon förut, att nån av mina bilar sluppit igenom på första försöket. Så lite stöd och uppmuntran är på sin plats.
JAG ÄR GLAAAD !!! Och jag fick ju inte ens böter..
Mina , eller Tyjjes nummerplåtar hade ännu inte anlänt till besiktningskontoret, så jag fick med en lapp där det står att jag får köra utan registerplåtar.. Vilken synd att jag inte träffade på farbror Polisen idag, det skulle ha varit lite roligt..  :)
 
 
Mitt vrålåk ;)
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 margita björklöf
skriven :

värt att fira! Grattis :))

2 mamma
skriven :

din fòrra sàg bàttre ut. tur att allt gick fint och att allt àr ok

Svar: de e inte alltid utseendet ;) tyjje e symppis bil!
Titti

3 Tina
skriven :


Grattis Tyjje, du sköter dig :) Allt det där med bilar och motorer får min man sköta om. Det e lixom lite de han är till för ;)

Svar: jaa, herregud, men min gubbe gillar inte bilar.. o har fullt upp med allt annat. så här får man fixa sånt själv.
Titti