tittitherese.blogg.se

Om livet och levernet på bondvischan. Om djurena, studierna och ja, livet helt enkelt.

voi fan..

Idag kom gubben och rapporterade dåliga nyheter.. Jag hann tänka fast vad innan han berättade att frysen nere i källaren hade pangat. Det var ju dåliga nyheter, precis som han sade. Det är inte länge sedan jag bar ner en massa blåbär och från förut fanns lite svamp.
Detta har hänt tidigare, men då var det nåt ljushuvud som hade dragit ut stöpseln, så att allt hade smultit..
Vis av det misstaget virade jag jesustejp runt alla sladdar och uttag som kunde tas isär.
 
Glädjen höll sej över ett år, men nu så hade alltså saften runnit ut på golvet = frysen på + grader  rejält.
Det var dock min turdag att gubben hade nåt att fixa i källaren så han såg detta, för hör och häpna : Det var inte länge sedan frysen pajjat. Innehållet var fortfarande svalt och doftade bra. Hastigt till butiken  efter syltsocker, och så kokade jag 6 -7 liter sylt av det mesta. En bytta kastade jag, vet inte varför den inte höll måttet när det andra höll.
Alltså ingen total katastrof, som sist då jag kastade bort bär, kött och svamp. Tog risken och frös svampen på nytt. Hoppas det gick bra så. Satte märke på burken, så jag kan hålla extra koll när jag skall använda den...
 
Det var dagens sämre nyheter. De goda är : När jag kom hem från jobbet halv 10 på kvällen och hade glömt att ta in ved för att värma duschvatten, så skulle jag då ta in veden och märkte till min stora glädje att det var eldat, det fanns varmt vatten! Dottern hade tagit in ved och eldat, UTAN ATT BLI TILLSAGD!  Det ät lite smått unikt.
DESSUTOM hade hon gått ut med hundarna och nattat hönsen. Duktiga flicka <3
 
De jäkla blåbärssylt burkarna skrämde livet av mej, det knäpper i köket. Men de fixar vakum åt sej som bäst.. :)
Det var det som knäppte, när plåtlocket sögs ner.
 
Fina Aurora till salu..( tupp)
 

Och Plopp som jag verkligen hoppas är höna.. det ser lite 50-60 ut som Matti Nykänen skulle ha sagt ;)
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: