tittitherese.blogg.se

Om livet och levernet på bondvischan. Om djurena, studierna och ja, livet helt enkelt.

inte klok nånstans alltså...

 
Jag är fan i mej inte klok!
Idag hade jag ledig dag. Igår var det värsta skitföret.. Vad gör jag? JOO, jag stiger upp 5.45 och kör iväg gud vet hur långt, för att titta på en häst..
Tur att jag inte körde ihjäl mej på kuppen, det var nämligen nära, på riktigt.
 
Hästen, när jag väl slapp fram var ju rena rama fyndet. HUR trevlig som helst, fastän ex-travare. En finskhäst valack. Precis i sina bästa år. Jag blev smått förrälskad för andra gången på tre dagar..
 
Denna hade bara fördelar. Den enda lilla nackdelen var avsaknad av man på halva halsen. Det var en utseende fråga. Den stora nackdelen var avsaknad av tölt. Jag tror att när man engång lärt sej rida islandshäst är det islandshäst som gäller.. Tölten är en sjukt trevlig gångart!!! Passen skiter jag i.
 
Men att hästen var inkörd och på alla andra tänkabara vis trevlig, uppväger ju tölten ganska bra. För att inte jämföra priserna.. Kostar tölten verkligen 5000? Euro alltså? Gör den det ? Vi får se hur det går..
 
Här lite bilder av veckans älsklingar <3 En finskhäst + en islänning..
 
 
Urdålig kvalite, men jag skyller på Lumia.. Urgulliga båda två. Skulle jag vinna på lotto skulle det inte vara svårt..
 
 
 
 
 
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: