tittitherese.blogg.se

Om livet och levernet på bondvischan. Om djurena, studierna och ja, livet helt enkelt.

mera sorg ...

Idag gick min Famo bort.  :`(
Hon var gammal och sliten och dålig och ville inte leva mera. Det är ju en liten tröst det också.
Av Famo har jag också lite minnen från tidig barndom, men förvånansvärt få, för jag tillbringade mycket tid där.
Jag kommer ihåg när hon jobbade med att städa i något daghem. Jag fick komma med och medan hon städade och sjöng så satt jag och ritade och lekte med dagisets leksaker..
Min farbror är bara 10 år äldre än jag, så hon hade ju själv fullt upp med barn och tonåringar när jag var liten.
Hon var en fena på att baka och när vi var hos Famo och Fafa på julkaffe (Fafa var född på julafton) fanns det alltid minst sju sorters kaffebröd på bordet. Hennes skurna pepparkakor är absolut jordens godaste!
Jag tror och hoppas att Faster och Fafa mötte henne vid Himlens port. Vi talade förr mycket om sådant, och jag vet att hon trodde på att någon skulle möta  henne.
Ha det bra famo <3
Tänder ett ljus, även virtuellt..
http://www.sytytakynttila.fi/index.php
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: