tittitherese.blogg.se

Om livet och levernet på bondvischan. Om djurena, studierna och ja, livet helt enkelt.

min nya hobby ;)

I helgen var jag och en kompis på hästshopping.. Detta är en helt ny hobby som är skitintressant och betydligt billigare än att faktiskt äga hästen..
Det finns inte EN i min närmaste familjekrets som gillar ide`n att jag skulle ha en häst. Dom får tycka att det är höjden av lycka då jag är borta en hel dag, bara för att titta på nån! Så länge jag inte kommer hemsläpandes med en..
När man riktigt börjar läsa saluannonserna finns det ju HUR mycket hästar som helst.. Allt från nära olymiadnivå för typ 100000 euro, till den där luggslitna hästen som bara stått och skrotat i någon hage hela livet.. Plötsligt är den just en sådan häst som varje tant med lite ridtalanger skulle behöva, enligt annonsen..
 
När man försöker läsa mellan raderna , så är ju hästen just vad den är.. En söt häst som inte kan skänklarna för galopp, inte vet hur man står still vid uppsittning och är lite mer än småskraj för cyklar och långtradare.. Det är ju inget i de vägarna jag söker.
 
Nej, Jag vill ha först och främst en kamrat. En vänlig häst som nog kan ha glimten i ögat men inte på något elakt sätt. En riktig kompis som jag kan lita på i vått och torrt. Luffsa runt i skogen och hitta nya stigar. Rida runt i byn och heja på folk ;) Och kanske nångång fara iväg på träning med ? En som har lite egen motor men som man hittar bromsen på när det gäller. En som inte är sååå stor. Jag är ju van med 135 cm.. Då är 160 sjukt stort, jag lovar!
Men och andra sidan, bara den har alla andra sidor  jag vill ha, så må hästen vara 180 ;)
 
Hav nerver med mej, tack !
Här är några foton på sötingen vi var och kollade på, han var verkligen jättesöt, säkert just vad jag söker, men om kanske 6 år. Han är blir bara 4 i år, och jag har inte kunskapen om att få honom fix och färdig, tyvärr.
Men en riktig goding var han <3
 
 
 
 
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 mamma
skriven :

àr du plòtsligt utan kompisar? en kompis kan man prata med men det àr bàttre nàr den oxo svarar. snart bòrjar du vàl studera sà har du inte tid med fyrbenta kompisar. kramar

Svar: njää, inte är det ludet precis..och nån som bara lyssnar och inte säger emot är inte fyskam.. men som sagt.. drömma får man!
Titti