tittitherese.blogg.se

Om livet och levernet på bondvischan. Om djurena, studierna och ja, livet helt enkelt.

Minnen

Fast det bara är årets första dag så har det hunnit hända ..
 
Min Mummi gick bort idag. :( 
Hon är inte min riktiga mormor, men en hel del av mina lyckligaste barndomsminnen kommer från tiden då vi firade jul hos dem, med mina "kusiner" och när vi var på Mummis och Vaaris sommarställe.
Det var en helt underbar stuga, fast vid sjöstranden. Mycket simmas, ut med båten och så var jag med min"kusin" till en lantgård där de hade tjurar och kattungar. Vi badade bastu och talade långt in på natten. Mummi bakade de godaste gräddtårtorna..
Jularna var så festliga,  fast vi hade knappt ro att äta för vi var så nervösa, och väntade på julgubben som kom varje år. Vi sov över hos dem, skrinnade på sjön och lekte ute. I radhusområdet fanns mycket barn och det var härliga tider.
 
Fina minnen !!
 
De visade aldrig att jag inte skulle ha varit deras barnbarn på riktigt, utan jag kände mej som ett. Frid över deras minne <3
 
 
 
 
Sedan shoppade jag en höna, så där helt appropå. Den råkade ha vägarna förbi och sonen fanns för engångs skull på rätt plats på rätt tid, så han fick söka den med sin kompis. Bra för 20 åringar :) Dom kände sej som äkta hillbillies :)
Hönan e jättejätte fin. Ser ut lite som en korp. Hon är hel svart, ben och allt är svart.  Hon är bara 2 månader men hon har Tweety och Nugget i smamma ålder med sej, så det blir nog bra.
 
Nu skall jag tända ett ljus, och minnas Mummi.
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Anonym
skriven :

:( ! Deltar i din sorg! Kram Lillan

Svar: tack ! det är inte sorligt på det viset för hon var länge sjuk och tynade bara bort. men "haikeeta".
Titti